יום ראשון, 19 ביוני 2016

Untitled and Unknown \ דיה בלזר

פתיחה : 01.07.2016 נעילה : 01.08.2016

תערוכתה של דיה בלזר מציגה שלושה פרגמנטים מתוך סצנה שנקטעה והוכנסה אל חלל סגור.   
במבואת הכניסה לחלל, לצד המקפיא התעשייתי, ניצבת תיבה. הדופן הקדמי שלה חושף את גופי התאורה שבתוכה וכך נוצרת הפרעת ראייה. הדופן האחורי חסום ומציג מעטפת סיליקון גמישה בה מוטבע עור של דג . התיבה ניצבת על גבי מגבר, המשמיע בזמן אמת רחש של מאוורר אשר ממוקם בחיץ שבין תקרת המוזיאון לשמיים הפתוחים. 
חלקה העיקרי של הסצנה מתרחש מעל ומתחת לגשר הבנוי מענפים ומקורות עץ בניין. הגשר הקטוע  שאינו מוביל לשום מקום, מציג מתחתיו  נוף מוקטן של רכס הרים ובקתות , עשוי מגבס, חומר פולימרי, יציקות קרח ואבקת גרפית. על גבי הגשר ניצב מקרן השולח אלומת אור לבנה אל החלל. 
הטופוגרפיה של הנוף המסתתר מתחת לגשר, משתנה בכל יום. הנוף שאינו יציב, מתמוסס וקורס אל תוך עצמו, משאיר על רצפת המוזיאון שאריות ועקבות. על גביהן , לאורך כל זמן התערוכה, תוסיף האמנית לבנות שוב ושוב באמצעות יציקות מים קפואות ואבקת גרפית, תמונת נוף שתיווצר על גבי חורבות הנוף הקודם. 
בקצה הנגדי של החלל, נוכח תבליט הפוך של אישה. כמו הגשר גם היא קטועה, נוצרה באמצעות העתק  מגוף חי ונשענת על סד. מתוכה בוקע סאונד רציף ולא ערוך של נשימות אצן הרץ בהרים במשך ארבע שעות, כשגופו יוצר חיכוך עם משבי הרוח.       
באמצעי הדמיה של גיאולוגיה, תאורה וסאונד, שימוש בזמן אמיתי וזמן אחר, מצטרפים חלקי העבודה בחלל לסיפור חידתי המתרחש  בין תודעה למרחב קר. חלקי הסיפור נמצאים במצבי גילוי והסתרה. אלו קשורים גם לטכניקות שמפעילה האמנית על החומר: יציקות, הטבעות, עטיפות ובניית שכבות. הצבה זו ממשיכה את עבודותיה הקודמות של בלזר שעסקו גם הן במימדי הזמן והמרחב באמצעות חומרים, טמפרטורה ומערכות יחסים בין אובייקטים .


ליווי ואוצרות- איילת השחר כהן, יולי 2016

דיה בלזר נולדה בקיבוץ כפר חרוב, 1985. חיה ופועלת בתל אביב. 
זכתה  במלגת הצטיינות על הישגים אמנותיים ואקדמיים מטעם מכללת בית ברל (2012). בוגרת תואר ראשון בהצטיינות יתרה בפקולטה לאמנות "המדרשה", מכללת בית ברל (2013).
זכתה בפרס תערוכת יחיד בגלריית המדרשה, תל אביב (2013). הציגה במבחר תערוכות קבוצתיות ביניהן ב- Mind the Gap בגלריית המדרשה (2015), "רפסוד" (2015), "נפש מכבי האש" בסדנה החדשה לאמנות רמת אליהו (2014). עוסקת בחינוך לאמנות. 


דימויים מתהליך העבודה :









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה