יום שבת, 27 בדצמבר 2014

נועה ברזנר / הכל מונח במקומו הנכון / Everything in it's right place

פתיחה : 02.01.2015 נעילה : 02.02.2015

עבודותיה של נועה ברזנר עוסקות באופני ייצוג. מוצרי העזר הפונקציונאלים להצבת אמנות כמו גם פרגמנטים מאזורי התצוגה, הופכים בתערוכתה הנוכחית למוצג עצמו.  
המדיום הצילומי מאפשר לברזנר להתייחס לזמן ולמרחב ולקיים דיאלוג עם פיסול דרך אשליית העומק. המוזיאון הוא אמנם היכל ובמה, אך כשהוא מרוקן מעבודות, הוא דומה לכל חלל אחר. החלקים אותם "גוזרת" האמנית מתוך אותו חלל - או - כל חלל , מתארים דרך הצילום מראות פשוטים: פינה, רצפה, מדרגות, עמודים וקירות. 
כשהם מוצבים מחדש כעבודת אמנות בחלל התצוגה, נוצר מפגש בין חומר לבין הדימוי שלו.    

ברזנר מתייחסת לתערוכתה כאל שיתוף פעולה בין צלם \רקדן \ צופה וחלל.  "פעולת הצילום מאפשרת לי לנוע באיטיות, להקשיב לחלל ולעצמי בו זמנית. גם נוכחותם של צופים הנעים בחלל התערוכה, מעודדת בעיני הקשבה. זו הזדמנות להתבונן, לשהות וגם להשפיע על העבודה. כשהכל מונח במקומו הצופה לא צריך להתאמץ כדי להתחבר ".   

תערוכתה של  ברזנר, ממשיכה מהלך של פעולה צילומית בחללי תצוגה שונים, אשר הפך למרכז עשייתה בשנים האחרונות. בעבר צילמה  בירושלים בסדנת ההדפס, במוזיאון המדע ובגלריה של המחלקה לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית. התערוכה הנוכחית, מציגה עבודות חדשות שצולמו במוזיאון לאמנות ישראלית, רמת גן, וגם שתי עבודות קודמות המתכתבות עם חלל שישי ראשון.   


נועה ברזנר נולדה בתל אביב, 1983. רקדנית בהכשרתה ועוסקת בהדרכת פילאטיס.
בוגרת בהצטיינות של המחלקה לצילום, ביה"ס לאמנות מוסררה ירושלים (2011).

הציגה בתערוכות קבוצתיות בסדנאות האמנים ירושלים, סדנת ההדפס ירושלים, חלל פעילה יפו, גלריה אינדי תל אביב וביריד צבע טרי #6 , 2013. זוכת פרס ראש העיר ירושלים על הצטיינות בפרוייקט גמר והצטיינות בלימודים (2011), זוכת מלגת הדפסה מטעם רע בן דוד בית מלאכה לצילום (2011). עבודתה נמצאת באוסף יגאל אהובי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה