יום שלישי, 2 ביולי 2013

קרן זלץ \ Iris


פתיחת תערוכה ביום שישי 5.7.2013 בשעה 12:00

מאיזה חומר עשויים הפחדים שלנו?

בתערוכתה - Iris ,עוסקת קרן זלץ ביחסים חברתיים המשתקפים דרך ייצוגים המוכרים לנו כצופים וכצרכני מדיה, אותם היא מתווכת באמצעות טכנולוגיה ויוצרת התערבות בגבול שבין מציאות לבדיה.
הדימויים בתערוכה לקוחים מתוך סרטים המתעדים ניסויים בכלי נשק, סרטוני תעמולה שהופצו לציבור האמריקאי בתקופת המלחמה הקרה , סרטי מדע בדיוני הוליוודיים וגם מתוך חומרים מסווגים שהותרו לפרסום באינטרנט בשנה האחרונה.
החומרים שמנכסת זלץ, עוברים תהליך של בידוד ועריכה. השימוש בחיתוך ובלכידת פריימים מתוך רצף קונטקסטואלי וחיבורם באמצעות מונטאז', הן פעולות אמנותית מוכרות. בהקשר לעבודה זו, הן מעלות שאלה בנוגע לקיומה של אוטוריטה או אמת אחת ומציעות מצב של מציאות מפוצלת.
הצבת החלל במוזיאון מדמה חדר בקרה. חדר השליטה\בקרה, העשוי כתפאורת Home Made, ומזכיר סרטי מדע בדיוני משנות ה-50, מרחיק את הצופה אל זכרון של דימוי ובו זמנית מחבר אותו אל הווה ועתיד אפוקליפטים.
התרחיש שנתפר על גבי המסכים בחלל, מעלה תחושה לא נוחה: אנחנו חלק מניסוי ומישהו צופה בנו. המידע מוסתר ומוצפן והדימוי שהוטבע בנו ומוכר לנו, אולי לא היה ולא נברא מעולם. אנחנו מכירים את מה שכבר קרה ונדמה גם שאת העשוי להתרחש.
"הדימויים שאני מציגה בתערוכה (פטריית העשן לאחר הפצצה, חללית המרחפת מעל לבניינים וכלי הטייס המרוסק על הקרקע), מתחברים במקום של הפנטזיה הפרנואידית המתרחשת תמיד במקום אחר, רחוק מאתנו. מערכת היחסים שלנו עם אותה פנטזיה חוצה את גבולות הדימוי ואת החיץ בין אפקט של סרט וקטע חדשותי. ההפרדה מנסה לשמר חלוקה או סדר מיתי המשרתים כוח כלשהו. מראית-העין של 'האפקט' מספקת לנו את הדבר הממשי, וזאת על-מנת שנוכל להמשיך לתפוס את הממשי עצמו כחזיון-רפאים "

אוצרת מלווה: איילת השחר כהן


קרן זלץ, נולדה 1981, חיה ועובדת ברמת-גן. סיימה תואר ראשון בבית הספר לאמנות "המדרשה" ( 2008) \ השתתפה בתכנית שהות-אמן בגרמניה בשנת 2011 \ מסיימת את התואר השני בתכנית הבינתחומית באמנויות באוניברסיטת תל אביב (2013) \ הציגה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם.



סרטון מהתערוכה :






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה