יום שלישי, 1 בינואר 2013

זכרון אני אומר\ שיראל ספרא


פתיחה ביום שישי, 4.1.2012 , שעה 12:00



שיראל ספרא, אמן צעיר העוסק בוידיאו, רישום, צילום ופרפורמנס, ממשיך לסמן דרכים למיפוי והיזכרות. עשייתו היא פעולה מתמשכת בחללי תצוגה  הצוברת חומרים על פני הזמן ומייצרת ארכיון זיכרון / אמנות.

אל תוך החלל של "שישי ראשון", מכניס שיראל רהיטים מביתו, צובע אותם ומבטל את כשירותם באופן זמני, מרחיק אותם מחייו הרוטיניים ומחבר אותם למתחם הארעי של חלל התצוגה.

החלל הפנימי של התערוכה מוצג כמרחב כפול  של זיכרון נוכח. ספרא הרושם בחלל  "ומקרין"  את חדר ילדותו על גבי החדר המושאל מחייו הנוכחיים, מקיים פרפורמנס שינה  בתוך מיטתו הניצבת בין הזמנים.   

מחוץ  לחלל מוצגת קבוצת עבודות שנוצרה בדיאלוג עם ספרי מסע ופלאות. על גבי הדפים  שהוצאו מתוך הספרים,בוצעו פעולות מחיקה, גזירה והבלטה של מילים  העוסקות בסידור מחודש ובאיתור זיכרונות רדומים מילדותו המוקדמת של האמן ומתקופת התבגרותו.


איילת השחר כהן , ינואר 2013


בפתיחת התערוכה ובזמנים קבועים שיפורסמו כאן בבלוג, יערוך האמן פרפורמנס שינה במיטתו .

סרטון מהקמת התערוכה ופרפורמנס בפתיחת התערוכה :



שיראל ספרא, נולד בירושלים, 1983
בוגר בהצטיינות , המחלקה למדיה,בית הספר מוסררה ע"ש נגר,ירושלים.
זכה בפרס ראש העיר ירושלים לשנת 2011 למצוינות  בלימודים ובאמנות.
זכה במקום שלישי בפרויקט "אמן מבטיח" לשנת 2011, של עיתון כלכליסט.
השתתף בתערוכות קבוצתיות  והציג תערוכות יחיד: "למחוק את שרציתי לומר" , גלריית הפרוזדור, המחלקה לאמנות עיריית ירושלים 2010/  "סדרת עבודות", פסטיבל מטר על מטר לשירה ירושלים,   2012/ "האנציקלופדיה לבריאות המשפחה", תערוכת גמר ביה"ס מוסררה ,2012/ הציג פרפורמנס "צורת התעופה המושלמת" ,טפאס - אמנות במנות קטנות,מוזיאון ישראל, ירושלים 2012 . הוציא לאור שבעה גיליונות פנזין,"את הקפה בבקשה הפוך", 2011-2012.


צילומים מהפתיחה :






צילום : איילת השחר כהן

תגובה 1:

  1. כתבה מעניינת תודה ! אישית אני מאוד אוהבת לבקר בתערוכות אומנות. אך, עלי להודות שגם תערוכות מסוג שונה, כמו תערוכת הרהיטים שהתקיימה בסוכות מרתקת אותי !

    השבמחק